niedziela, 17 czerwca 2012


Inni, a jednak tacy sami....

21 maja w naszej szkole zakończyła się wizyta gości z zagranicy, którzy odwiedzili nas w ramach międzynarodowej współpracy w projekcie pt. "CUDA EUROPY" będącym kontynuacją programu noszącego nazwę: "UCZENIE SIĘ PRZEZ CAŁE ŻYCIE / COMENIUS".
Wszystko zaczęło się 15 maja, we wtorek.
      Wieczorem pod hotel ,, Na Błoniach" przyjechali partnerzy z Portugalii. Następnego dnia dzieci z wymiany przyszły do szkoły z osobami, u których mieszkały. Lekcje były luźne i panowała miła atmosfera. Wieczorem przyjechali partnerzy z Włoch, a w nocy z Turcji. W czwartek było spotkanie poświęcone zapoznaniu się z gośćmi. Później odbyły się lekcje na temat miejsc UNESCO w Polsce, legend polskich i Bielsku- Białej. Potem dojechała delegacją z Hiszpanii i dzieci wraz z opiekunami miały warsztaty muzyczne i plastyczne. Na koniec goście próbowali specjałów polskiej kuchni. Wieczór dzieci spędzały z  rodzinami. Piątek zaczął się od lekcji wychowawczych. Następnie robiono plakaty na temat krajów partnerskich. Później partnerzy zwiedzali nasze miasto, zaś w sobotę był festyn. Każda klasa i delegacja zagraniczna wystawiała sztukę lub tańczyła tańce charakterystyczne dla krajów biorących udział w projekcie Comenius. Wystąpiły również przedszkolaki. W czasie festynu na tych, którzy przybyli do naszej szkoły czekała między innymi kawiarenka, zawody sportowe czy też stoiska z jedzeniem. W niedzielę partnerzy i dzieci goszczące wraz ze swymi rodzinami, pojechali na wycieczkę do Krakowa. Zwiedzano kopalnię soli w Wieliczce i główne, warte zobaczenia miejsca w Krakowie. Rano kolejnego dnia odjechały delegacje z Turcji i Hiszpanii, a w południe Włosi i Portugalczycy.
      Uważam, że wizyta była udana i wszyscy wspaniale się bawili. Takie spotkania powinny odbywać się częściej, ponieważ uczą języków, międzynarodowej tolerancji i mamy szansę zdobycia kolejnych przyjaźni.
Emilka Grzędzińska, kl. VI 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Pytania do książki nr 4 (klasy VII - VIII)

1. Jakie wydarzenie historyczne jest tłem dla wydarzeń w utworze? /1 2. Jak nazywa się majątek, w którym mieszka Kniahini Kurcewiczowa wraz ...