wtorek, 28 kwietnia 2015

OKRUCHY POETYCKIE

Tymoteusz Banasik, kl. VI

Niebo byłoby czyste,
gdyby nie było na nim chmur.

Niektóre wiersze są głębokie jak kałuża,
inne jak jezioro,
a jeszcze inne jak ocean.

Wojna jest dobra tylko wtedy,
gdy jej nie ma.

Niektóre drobnostki mogą być
w przyszłości bardzo ważne.

Wolny człowiek to taki,
który wszystko może,
ale nic nie musi.

Czasami chcemy zwrócić na siebie czyjąś uwagę,
a sami nie zwracamy jej na innych.


Olga Dobija, kl. VI

UŚMIECH
Deszczowy poranek, a ja uśmiechnięta, dlaczego? Gdyż zza smutnych chmur przeciska się wesołe słońce.

PRZYJAŹŃ
Mała dziewczynka upiekła ciasto z przyjaźni, które posmakowali ludzie.

RZEKA
Życie jest jak rzeka,
Czasem płynie wolno,
A czasem nie możemy za nim nadążyć.

SŁOŃCE
Otworzyłam oczy, pokój był tak słoneczny, że zajrzałam do okna, a tam słońce, które daje tyle szczęścia.

TO COŚ
Wyszło ze mnie to całe nieszczęście, wylało się na papier i zakończyło się szczęśliwie.

SZKOŁA
Kolejny wiosenny dzień, na dworze zimno, chcę zostać w domu, lecz pójdę do szkoły bo wiem, że czeka tam wiele ludzi dla, których warto iść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Pytania do książki nr 4 (klasy VII - VIII)

1. Jakie wydarzenie historyczne jest tłem dla wydarzeń w utworze? /1 2. Jak nazywa się majątek, w którym mieszka Kniahini Kurcewiczowa wraz ...