wtorek, 26 kwietnia 2011

Wiersze inspirowane pięknem Sardynii


Sardynia na Morzu Śródziemnym leży,

Do pięknej i ciepłej Italii należy.


Są tam góry wysokie i makia zielona,

Kraina do zwiedzania niemal wymarzona.


Chrupiąc bruschettę z oliwą złotą niby słońce,

Wędrujemy przez pola cichutko szumiące.


Ciepły mistral nam włosy rozwiewa i burzy

I ciekawe przygody na wyspie tej wróży.


Jakub Siuda, kl. V


Sardynia - włoska wyspa

Sardynio! Włoska wyspo!

Jesteś prawie największa,

Nigdy już nie będziesz mniejsza,

Sardynio! Włoska wyspo!

Na Tobie widziałem Nuragi,

Su Nuraxi di Barumini,

Różne zabytki dawnej kultury,

Pociągiem pojechałem w góry.

Kiedy przypomnę sobie chwile,

W których nie chciałem wrócić do domu,

Wspominam Cię Sardynio mile,

Gdy żeglowałem po Twoim błękitnym morzu.


Łukasz Kolarz, kl. VI


Sardynia

Piękna wyspa, otaczające ją
kryształowe czyste morze
o pięknym szmaragdowym kolorze.
Leży między Europą i Afryką,
i szczyci się raz jedną, a raz drugą zatoką.
A są one bajeczne z pięknymi plażami
oraz miasta z licznymi zabytkami.
Skalista wyspa na Morzu Śródziemnym
zaprasza wszystkich gości przyjemnych.

Kamil Polak, kl. V

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Pytania do książki nr 4 (klasy VII - VIII)

1. Jakie wydarzenie historyczne jest tłem dla wydarzeń w utworze? /1 2. Jak nazywa się majątek, w którym mieszka Kniahini Kurcewiczowa wraz ...