wtorek, 12 kwietnia 2011

Inspirowani ...


Kochani! By napisać wiersz, wystarczy inspiracja. Uczniowie z klasy IV poznali utwór Joanny Kulmowej pt. Krajdywan. Postanowili opisać swoje ukochane miejsce w sposób poetycki i temu, co opisywali - nadać niezwykłą nazwę:-)
Zachęcam wszystkich do tworzenia wierszy o wymarzonych, ulubionych miejscach!


Poniżej publikuję teksty napisane przez Wasze koleżanki i kolegów:-)


Łóżkoczyt

Łóżkoczyt to świetna sprawa,
jest tam wspaniała zabawa!
Czasami przeniesie mnie w czas piratów,
A potem do zoo, gdzie brzmi trzask batów.

Co rusz inną książkę wezmę,
Będzie świetnie, to jest pewne.
Każda książka jest nową przygodą,
Gdy ją czytam, jestem w innym świecie,
A to bardzo modne przecież!

Jakub Machalica, kl. V





Krajsofa

Krajsofa to miejsce,
W którym ludzie łączą ręce.
Czy to Chińczyk,
Czy Japończyk,
Na Krajsofie
Czuj się dobrze,
Bo Krajsofa to taki kraj,
Gdzie każdy jest taki sam.

Maciek Bisztyga, kl. VI





Mój kątek - zakątek

Moim uroczym zakątkiem jest każdy domowy kąt ,
Można tu robić wszystko, bo kablem przepływa prąd,
Zawsze kiedy mam wolną chwilkę,
Siadam sobie pod kominkiem,
I myślę, myślę, myślę,
Najściślej...
Zabawek jest tam co niemiara,
I mogłaby być tam papuga Ara.


Karolina Dębowska, kl. IV


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Pytania do książki nr 4 (klasy VII - VIII)

1. Jakie wydarzenie historyczne jest tłem dla wydarzeń w utworze? /1 2. Jak nazywa się majątek, w którym mieszka Kniahini Kurcewiczowa wraz ...