poniedziałek, 3 stycznia 2011

Czas

Lata, miesiące mijają
dni, godziny, sekundy
biegają.

Lecz ona się nie zmienia;
to Hiszpania - zielona, kolorowa.

Zatoka Biskajska, Góry Betyckie,
Pireneje i każda droga
zmieniają się z każdą chwilą,
a Hiszpania jak owoc dojrzewa.
Jakub Machalica, kl. IV


Nie tyle wełny na owcach,

Nie tyle maku w makowcach,

Nie tyle witamin w owocach,

Nie tyle muzyki w operze

ile w Hiszpanii cudów się zbierze,

a być nimi może Santiago de Compostela,

pyszne oliwki w słonecznym Toledo,

wspaniały akwedukt w Segovii,

miasto Merida,

słoneczne tony gitary

i szlak św. Jakuba, co muszlami jest oznaczany.

Emilia Grzędzińska, kl. V



Hiszpania

Hiszpania jest krajem miłych ludzi,

Każdy chętnie się tu budzi,

Dzieci ciągle się radują,

No i w szkole hałasują.

W szkole luzy mówię Wam,

Sam tam byłem, zdjęcia mam,

Bernabeu super jest,

Wiem, co mówię, zdał mój test.

Dużo do zwiedzania jest,

Toledo i Aranjuez,

Mam nadzieję, że ty też,

Kiedyś się tam wybierzesz.

Oliver Lisson, kl. VI

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Uwaga: tylko uczestnik tego bloga może przesyłać komentarze.

Pytania do książki nr 4 (klasy VII - VIII)

1. Jakie wydarzenie historyczne jest tłem dla wydarzeń w utworze? /1 2. Jak nazywa się majątek, w którym mieszka Kniahini Kurcewiczowa wraz ...